انتخاب عطر و ادکلن مناسب برای هر فصل

آیا شما از آن دسته افراد هستید که در کل سال از یک عطر خاص استفاده می کنند؟ یا از آن دسته افراد هستید که با تغییر فصل عطر خود را عوض می کنند؟ چگونه می توان عطر مناسب برای هر فصل را انتخاب کرد؟
تاثیر فوق العاده یک عطر خوب بر هیچ کس پوشیده نیست. اما، آیا می دانستید که نوع عطری که استفاده می کنید می تواند به فصل نیز بستگی داشته باشد؟ همانطور که استایل لباس پوشیدن ما متناسب با فصول مختلف تغییر می کند، انتخاب عطر مناسب برای هر فصل نیز بسیار مهم است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین عطرها برای استفاده در فصول مختلف بپردازیم. از بهار تا زمستان، کدام عطرها بهترین گزینه اند؟

چرا باید با تغییر فصل عطر را عوض کرد؟

چه در زمستان و چه در تابستان، هرگز بدون زدن عطر خانه را ترک نکنید! ما اغلب هنگام خرید عطر بر شخصیت، سلیقه، استایل و سن خود تمرکز می کنیم. برخلاف تصور رایج، اینها تنها مواردی نیستند که باید در هنگام خرید عطر در نظر بگیرید. می دانیم که حالات درونی و احساسات ما نیز همیشه یکسان نیستند و تغییر می کنند. پس چیز عجیبی نیست که با تغییر فصل عطر خود را نیز تغییر دهیم. حال برای اینکه بدانیم چه عطری مناسب چه فصلی است چیزهای زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیریم.

یک عطر متفاوت برای هر فصل

در عطرسازی، هر فصلی از سال نت ها و رایحه های نمادین خود را دارد. خواه گرم و اغوا کننده باشد و خواه تازه و میوه ای، هر رایحه ای با تغییر فصل جنبه متفاوتی از خود را نشان می دهد. در ادامه توصیه هایی در خصوص انتخاب عطر مناسب برای هر فصل گرد آورده ایم. با ما همراه باشید.

بهار، فصل نُت های گلی

برای وداع با زمستان و استقبال از بهار، عطرهای ملایم، سبک و گلی را برگزینید. بهار فصل تازه شدن است. پس روایحی را انتخاب کنید که شما را به یاد شکوفه درختان و هوای تازه بیاندازد. همانطور که اشاره نمودیم عطرهای ملایم، تازه و با طراوت ، راهی ایده آل برای نشان دادن احساسات شما در بهار هستند. نت های گلی و میوه ای انتخابی مناسب برای شروعی تازه اند. به دنبال عطر و ادکلن هایی باشید که نت هایی از گل “صد تومانی” ، “ارکیده” ، “شکوفه های گیلاس” ، “گل رز” ، “یاس” و “گل موگه” را دارند. برای مثال ادکلن زنانه مارک جیکوبز دیزی، یا شنل ان 5 و یا دیور جادور.

عطر مناسب برای هر فصل، صافات

تابستان، فصل امتحان چیزهای جدید

گرم ترین فصل سال از راه رسیده! بهترین انتخاب برای این هوای گرم و سوزان عطرهایی با نت های مرکبات مانند لیمو، گریپ فروت یا پرتقال (بخاطر حس و حال تازه و خنکشان)، نت های لوندر و چای سبز و حتی نت های دریایی (که رایحه روحبخش اقیانوس را بیاد شما آورند) برای این فصل بسیار مناسبند. طراوت و تازگی این روایح شما را در تمام طول روز پر انرژی و شاداب نگه می دارد. عطر جورجیو آرمانی آکوا دی جیو، دوچله اند گابانا لایت بلو و داویدوف کول واتر را می توان به عنوان برخی از بهترین عطر و ادکلن ها (برای این فصل) نام برد.

عطر مناسب برای هر فصل

پاییز، فصل رایحه های تند

در این فصل، روی عطرهای گرم و محصورکننده تمرکز کنید. رایحه هایی قوی با نت های چوبی و تند برای این فصل خاص ایده آل هستند. مشک، چوب صندل، دارچین، وانیل و… رایحه‌ هایی اند که حس گرما، آرامش و راحتی را به شما هدیه می می ‌دهند (دقیقا مناسب حال و هوای یک روز سرد پاییزی) برخی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در فصل پاییز عبارتند از: “شنل کوکو”، “تام فورد تباکو وانیل” و “گوچی گیلتی”.

عطر مناسب برای هر فصل

زمستان، فصل رایحه های خوش

حال زمان رایحه های غلیظ و قوی است. عطرهایی با نت‌های گرم مثل صمغ (کهربا)، دارچین و مشک (بخاطر داشتن اثر آرامش‌ بخش و تسکین‌ دهنده) انتخابی ایده‌آل هستند. زمستان فصل بوهای خوش و لذیذ است. نت های کارامل، وانیل، عسل و… هوش را از سر هر کسی می برد. “تیری موگلر آنجل” ، “نارسیسو رودریگز فورهر” از جمله عطرهای مناسب فصل زمستان می باشند.

آیا باید هر فصل به یک شکل عطر بزنیم؟

نحوه عطر زدن متناسب با فصول تغییر می کند، بهتر است این نکته های ظریف درباره نحوه عطر زدن را به خاطر بسپارید. در تابستان (بدون در نظر گرفتن دمای بیرون) اگر قصد دارید چندین ساعت را بیرون از منزل سپری کنید، بهتر است عطر را روی پوست خود نزنید. بهترین روش این است که از فاصله دور مقداری عطر روی موهایتان اسپری کنید. یا می توانید مقداری از عطر را در هوا اسپری کرده و از میان آن عبور کنید. در زمستان نیز بهتر است عطر را روی لباسهایتان اسپری نمایید.
در این مطلب سعی نمودیم تا نحوه انتخاب عطر مناسب هر فصل را به طور مختصر برای شما توضیح داده تا کمک کنیم در هنگام خریداری عطر و ادکلن در هر فصل، انتخاب راحت تر و صحیح تری داشته باشید.

دسته‌بندی: عطر و ادکلن